«Η εκστρατεία επιταχύνεται μετά την κατάργηση μεγάλων οδικών έργων στη Βόρεια Ουαλία»

17 Φεβρουαρίου 2023

Με το ASKAR SHEIBANI

Διευθύνων Σύμβουλος, Comtek Network Systems UK και πρόεδρος, DBF

Μια ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ για την ανάθεση σημαντικών αποφάσεων λήψης αποφάσεων στη βόρεια Ουαλία επιταχύνεται αφότου η κυβέρνηση της Ουαλίας ακύρωσε μεγάλα οδικά έργα για την περιοχή.

Την Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου, το μέλλον περισσότερων από 50 έργων βελτίωσης δρόμων έχει πλέον ξεκαθαρίσει μετά τη δημοσίευση της καθυστερημένης αναθεώρησης που ανέθεσε η κυβέρνηση της Ουαλίας.

Οι αποφάσεις της κυβέρνησης της Ουαλίας για κάθε ένα από τα συστήματα έχουν επίσης ανακοινωθεί στο Εθνικό Σχέδιο Παράδοσης Μεταφορών (NTDP).

Τα έργα είχαν σταματήσει από τον αναπληρωτή υπουργό για την κλιματική αλλαγή, Lee Waters, όταν ίδρυσε την ομάδα αναθεώρησης των δρόμων της Ουαλίας με επικεφαλής τον εμπειρογνώμονα των μεταφορών Δρ Lynn Sloman τον Σεπτέμβριο του 2021 για να εξετάσει την υπόθεση για συνέχιση μαζί τους.

Ως αποτέλεσμα, οι βελτιώσεις στο A483 γύρω από το Wrexham θα καταργηθούν και θα πραγματοποιηθεί μια αναθεώρηση για την εξέταση ενός «υποδειγματικού» έργου για τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτου.

Επίσης καταργήθηκε το σχέδιο της κόκκινης διαδρομής που θα έβλεπε ένα νέο τμήμα διπλού οδοστρώματος οκτώ μιλίων που συνδέει το A55 στο Northop με το A494 και το A550 βόρεια του Deeside Parkway Junction μέσω της γέφυρας Flintshire.

Περιλάμβανε άλλες βελτιώσεις και τροποποιήσεις, όπως η αναβάθμιση του A548 πάνω από τη γέφυρα Flintshire μεταξύ του Connah's Quay και του Wirral.

Αυτή η απόφαση άφησε τους πολιτικούς του Deeside να αισθάνονται «χαμένοι για τα λόγια» και «απογοητευμένοι» και πολλοί άλλοι τώρα αγωνίζονται για αλλαγή.

Επί του παρόντος, οι αποφάσεις για τη βελτίωση των A483, A55, A494 και A5 λαμβάνονται στο Senedd του Κάρντιφ.

Όμως, τώρα προχωρά μια εκστρατεία που απαιτεί τη λήψη σημαντικών αποφάσεων για τη βόρεια Ουαλία στη Βόρεια Ουαλία και όχι στη νότια.

Ο Clwyd South MS Ken Skates ηγείται της ευθύνης για τη μεταβίβαση αποφάσεων και λέει ότι η βόρεια Ουαλία «πρέπει να είναι υπεύθυνη» για το δικό της σύστημα μεταφορών.

Μιλώντας στον Leader, ο κ. Skates –ο οποίος είναι και ο ίδιος πρώην υπουργός Μεταφορών της Ουαλίας– είπε: «Οι τοπικοί δρόμοι διαχειρίζονται οι τοπικές αρχές και τα συμβούλια, τα οποία λαμβάνουν επίσης αποφάσεις για αυτούς. Έτσι, οι περισσότεροι από τους δρόμους στην περιοχή ανήκουν και διαχειρίζονται συμβούλια, αλλά το θέμα εδώ είναι ότι οι μεγαλύτεροι δρόμοι κορμού ανήκουν και διαχειρίζεται η κυβέρνηση της Ουαλίας.

«Για να σας δώσω ένα παράδειγμα του αντίκτυπου που θα μπορούσε να έχει η απόφαση A483 σε τοπικό επίπεδο – πολλοί άνθρωποι στην εκλογική μου περιφέρεια χρησιμοποιούν πρόσφατα δρόμους μέσω του Ruabon και του Johnstown αντί της διασταύρωσης A483, η οποία απλά δεν ανταποκρίνεται στα πρότυπα.

«Οι αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματικότητα – το χάος του A483 που σημειώθηκε πρόσφατα λόγω οδικών έργων είναι από μόνο του δικαιολογία για την πρόοδο του έργου.

«Οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουν συμβουλευτεί αρκετά για αυτό. Ο νόμος για την ευημερία των μελλοντικών γενεών (2015) απαιτεί από την κυβέρνηση να εμπλέξει τους πολίτες και να συνεργαστεί με τους πολίτες και τις κοινότητες για τους ανθρώπους που υπηρετούν – και πολλοί πιστεύουν ότι αυτό δεν έχει συμβεί σε αυτήν την περίπτωση».

Ο κ. Skates πρόσθεσε ότι, αν και πολλοί από τους ψηφοφόρους του ήταν «πολύ αναστατωμένοι» από τα νέα, αρκετοί άλλοι υποστήριξαν επίσης την κατάργηση της αναβάθμισης του A483.

Μια άλλη πιθανότητα τις επόμενες εβδομάδες είναι η έναρξη μιας αναφοράς που ζητά την ανάθεση αποφάσεων στη βόρεια Ουαλία.

Ερωτηθείς σχετικά με την πιθανότητα δημιουργίας μιας αναφοράς, ο κ. Skates πρόσθεσε: «Θα έπρεπε να υπάρξει υποστήριξη από τα συμβούλια και το κοινό φυσικά, αλλά δεν θα μου έκανε έκπληξη να δω να έχει δημιουργηθεί. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε τι πιστεύει ο κόσμος για το αποτέλεσμα.

«Αν λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις, τότε πρέπει να λαμβάνονται με τρόπους που δεν θέτουν σε κίνδυνο τις δουλειές ή τα προς το ζην των ανθρώπων. Η ανάθεση της λήψης αποφάσεων στη βόρεια Ουαλία θα σήμαινε ότι περισσότερες τοπικές φωνές εξετάζονται και ακούγονται».

Ένας άνθρωπος που λέει ότι θα υποστήριζε μια τέτοια αναφορά που ζητά αλλαγή είναι ο Askar Sheibani, ο οποίος είναι πρόεδρος του Deeside Business Forum που έχει πάνω από 2,000 μέλη.

Είπε ότι μια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε εντός της ομάδας έδειξε ότι η «συντριπτική πλειοψηφία» υποστήριξε το σχέδιο της κόκκινης διαδρομής προτού απορριφθεί.

Και πρόσθεσε: «Η κυκλοφορία στο A494, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής τουρισμού, μπορεί να σταματήσει εντελώς και, για παράδειγμα, εάν ένα όχημα χαλάσει, μπορεί να σταματήσει εντελώς την κυκλοφορία.

«Οι αυτοκινητόδρομοι και οι δρόμοι μας στη βόρεια Ουαλία είναι ξεπερασμένοι και νιώθουμε ότι αγνοηθήκαμε ξανά με αυτήν την απόφαση. Υπάρχει πραγματική έλλειψη κατάλληλων δρόμων στη βόρεια Ουαλία.

«Η κόκκινη διαδρομή συζητήθηκε για πρώτη φορά το 2017 και οι περισσότεροι άνθρωποι ήταν ευχαριστημένοι με αυτό καθώς μπορούσαν να δουν τον τεράστιο όγκο ευκαιριών που θα έφερνε στο Flintshire και τη Βόρεια Ουαλία.

«Το κύριο ζήτημα είναι ότι οι άνθρωποι που έχουν λάβει αυτές τις αποφάσεις δεν έχουν ιδέα για τον τοπικό αντίκτυπο αυτών των έργων, καθώς δεν έχουν ζήσει ποτέ εδώ.

«Η απόφαση ήταν σαν μια βόμβα που έπεσε στην οικονομία της περιοχής μας και πολλοί από εμάς έχουμε χάσει πλέον την εμπιστοσύνη μας στην κυβέρνηση της Ουαλίας. Πώς μπορούν να τους εμπιστευτούν μετά από αυτή τη ζημιά που έχουν κάνει, η οποία δεν θα επηρεάσει μόνο το τώρα, αλλά και το μέλλον.

«Νιώθω ότι έχει δημιουργήσει ένα πραγματικό χάσμα μεταξύ του Βορρά και του Νότου και είναι μια καταστροφική απόφαση. Όλοι θυμώνουν».

Μιλώντας για την πιθανή αναφορά, ο κ. Sheibani πρόσθεσε: «Οι αποφάσεις για τη Βόρεια Ουαλία πρέπει να ληφθούν από ανθρώπους που κατανοούν ποιες είναι οι ανάγκες της περιοχής και που έχουν την καρδιά και την ψυχή τους εδώ.

«Αποφάσεις όπως αυτή αυτή την εβδομάδα πρέπει να τελειώσουν, μας βάζουν εδώ στη βόρεια Ουαλία προς τα πίσω».

Μιλώντας για τις αποφάσεις στο Senedd, ο αναπληρωτής υπουργός της Ουαλικής Κυβέρνησης για την κλιματική αλλαγή, Lee Waters είπε: «Όταν δημοσιεύσαμε τη Στρατηγική Μεταφορών της Ουαλίας πριν από δύο χρόνια, δεσμευτήκαμε να ξεκινήσουμε από ένα νέο μονοπάτι – ένα νέο μονοπάτι.

«Η δημοσίευση αυτής της Επισκόπησης Δρόμων, μαζί με το Εθνικό Σχέδιο Παράδοσης Μεταφορών, και τη νέα μας Δήλωση Οδικής Πολιτικής, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός σε αυτό το ταξίδι.

«Επιτρέψτε μου να είμαι πολύ σαφής από την αρχή, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε δρόμους. Στην πραγματικότητα, φτιάχνουμε νέους δρόμους τη στιγμή που μιλάω – αλλά ανεβάζουμε τον πήχη όπου οι νέοι δρόμοι είναι η σωστή απάντηση στα προβλήματα μεταφορών.

«Επενδύουμε επίσης σε πραγματικές εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων σε έργα τρένων, λεωφορείων, πεζοπορίας και ποδηλασίας.

«Φυσικά, το να το κάνεις αυτό σε μια εποχή λιτότητας είναι πολύ δύσκολο. Όχι μόνο δεν λαμβάνουμε το μερίδιό μας από την επένδυση HS2, αλλά η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ωθεί πολλές υπηρεσίες λεωφορείων στην άκρη του γκρεμού, καθώς και μειώνει τους προϋπολογισμούς επενδύσεων κεφαλαίου.

«Ακόμα κι αν θέλαμε να συνεχίσουμε να προχωράμε όλα τα οδικά σχέδια που βρίσκονται σε εξέλιξη, απλά δεν έχουμε τα χρήματα για να το κάνουμε. Ο προϋπολογισμός κεφαλαίου μας θα είναι 8% χαμηλότερος το επόμενο έτος σε πραγματικούς όρους, ως αποτέλεσμα της αποτυχίας της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να επενδύσει σε υποδομές.

«Με λιγότερους πόρους γίνεται ακόμη πιο σημαντικό να δίνουμε προτεραιότητες και η Ανασκόπηση των Δρόμων μας βοηθά να το κάνουμε αυτό».

Μέσω LeaderLive